Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
top of page

איך לצבור ניסיון בהייטק - בלי ניסיון

עודכן: 26 בנוב׳ 2023

במאמר הבא נדבר על איך לצבור נסיון כאשר אנו ללא ניסיון, בתוך המאמר צרפנו מתנה קטנה לינק לקורס חינם תהנו.

איך נקבל ניסיון כמפתחים הסוד: יותר בעיות, יותר ניסיון. דבר אחד שמפתח תוכנה לומד ומהר הוא: אין קיצור דרך להתנסות. צריך להשקיע זמן, אך עם זאת יש דברים שניתן לעשות על מנת להבטיח שהזמן שלך ינוצל בצורה מקסימאלית להעשרת הניסיון שלך ועל זה נדבר.


מהיכן מגיע הניסיון? רוב האנשים חושבים שניתן לקבל ניסיון רק בהדרגה לאורך הזמן, שניסיון זה משהו מסתורי שמגיע אליך במהלך העבודה בחברה X במשך Y מספר שנים. אלה אותם האנשים שידחו בטעות מתכנתים מוכשרים כי חסר להם ניסיון, מה שהם שוכחים שאף שהזמן והניסיון נמצאים בקורלציה הזמן לא אומר לך כמה מנוסה אותו אדם, וגם לא כמה טוב הם יתפקדו בתפקיד ספציפי. ניסיון נובע מחשיפה לסיטואציות שונות ולאחר מכן למידה מההתנסויות הללו כדי לשפר את התגובה שלך לאותם מצבים דומים בעתיד.

“מילה נרדפת ל "מצבים" היא "בעיות המתכנתים עם עקומת הלמידה הגבוהה ביותר הם אלו שחושפים את עצמם בכוונה לבעיות שונות הקשורות לתוכנה ואז עובדים קשה כדי להתגבר או למצוא/לבנות פתרונות לבעיות אלו. אז כשאנו מחפשים להגדיל את רמת הניסיון הטכני שלנו קרי -להגדיל את רמת הפיתוח /קידוד שלנו, או שימוש בטכנולוגיות חדשות נחפש בעיות

היכן ניתן למצוא בעיות? ישנם מספר מקומות מקומות שיחשפו אותך לבעיות שיתנו לך ניסיון ו2 מקומות כאלה הם ( open source)עבודה וקוד פתוח יש רשימה בלתי נגמרת של בעיות תוכנה ברוב החברות (בוודאי בכל חברה שתרצה לעבוד בה), וקהילת הקוד הפתוח מתמודדת עם בעיות תוכנה שאתה תוכל להציע ולמצוא להן פתרונות. …אנו לא מדברים על: “היי האם תוכל לבנות לי אפליקציה כדי לפתור את הבעיה הזו אנו מדברים על סוגים של בעיות ברמה נמוכה יותר שתוכל למצוא ב GitHub ישנם פרוייקטים שבהם המפתחים נתקליים בבעיות ,ובעיות מסוג זה נמצאות בכל מקום ודורשות חפירה עמוקה בקוד כדי להבין מה קורה. דבר נוסף שאתה יכול לעשות הוא להיות האדם המתאים לבעיות של תחום מסוים שאתה רוצה לעסוק בו. אם אתה רוצה להיות מומחה בתחום מסוים , עשה קצת מחקר הכן סרטון או מאמר והפץ אותו ,יש המון כלים חינמים היום -לדוגמא כלי חינמי להקלטת מסך: https://www.apowersoft.com/free-online-screen-recorder סיימת?פרסם אותו בכלל המדיות -פייסבוק אינסטגרם ( לינקדאין מקום מצויין)או הכן סרטון לטיק טוק,בקיצור כל מקום בו אתה מרגיש נוח. שמענו על הרבה הצעות עבודה שהחלו מפרסום מאמר או הצגת פתרון לבעיה כלשהיא שאנשים פתרו. כעת הזמן אנשים לשלוח לך שאלות,ככל שתקבלו יותר שאלות בנושא, כך תחשפו לבעיות מגוונות יותר ותצטרכו לחפור יותר בקורסים אותם אנו מעבירים יש חלק אינטנסיבי אשר נקרא Bootcamp בחלק זה על הסטודנטים להתחלק לקבוצות לחקור נושא מסוים ,לפעול כצוות ,לפתור בעיה ולהציג אותו לשאר הסטודנטים, בדרך זאת הם נחשפים למספר תחומים כגון עמידה מול קהל, חקר נושאים חדשים,ולימוד עצמי שזה הדבר היחיד כמעט שמעסיקים באמת צריכים היום.

איך נשתמש בבעיות כדי לצבור ניסיון אם אתה ללא נסיון אז התחל בלחפש נושא אשר מעניין אותך, בדוק אילו טכנולוגיות צריך על מנת לפתור אותו. אם זה אתר אז למד טכנולוגיות מתאימות, אם זה משהוא אחר למד את השפה המתאימה לאחר מכן נסה להתחיל בקטן baby steps.. נסה לחקור את הנושא ואל תפחד אם אתה לא מצליח בהתחלה להבין במה מדובר הכן רשימה של מילים שאתה לא מבין והתחל לחקור אותם-אתה תתפלא כמה חומר חינמי יש שם בחוץ..וכמה ניתן ללמוד הכל ולבד. כמובן שישנם קורסים אשר יכוונו אותך מהר למטרה אך ניתן להתחיל לבד ולראות אם זה מעניין אותך בנינו קורס שניתן ללמוד אותו לבד והחלק הראשון בו חינמי אתם מוזמנים לבחון ולהתחיל ללמוד לבד,יש לנו קורס שלם ומלא ב990 שח לשנה אשר יאפשר לך ללמודהכל ולבד.

https://www.youtube.com/playlist?list=PLP-UKVDk32JhdcvmAFL65Y2GnpWLlCCUE דבר נוסף: תעדו את הממצאים שלכם. אנו לומדים וזוכרים טוב יותר על ידי כתיבת הדברים שלמדנו.

זה אפילו טוב יותר אם נציג את הלמידה בצורה המיועדת למדיות דיגיטליות(פוסט בלוג, סרטון יוטיוב וכו'). זה ידרוש ממך לחפור עוד יותר מה שייתן לך יותר ניסיון. אנו מפתחים יותר ניסיון כשאנו נתקלים בבעיות מגוונות ופותרים אותן. המוח שלנו הוא שריר והוא משתפר בפתרון בעיות דומות ככל שהוא מתאמן בצורה מסוימת.


28 צפיות0 תגובות

Comentarios


bottom of page